« Sluit menu

Coronavirus

Update Coronavirus | 2 juni 2020

Naar aanleiding van de versoepelingen van de corona maatregelen hebben wij besloten meer afspraken op locatie te houden. Om dit zowel voor u als onze medewerkers zo veilig mogelijk te laten verlopen hebben wij bepaalde maatregelen genomen. Onderstaand kunt u deze maatregelen lezen:

  • Kom alleen als u geen klachten vertoont: Wanneer u verkouden bent, hoest, niest, benauwd bent of koorts heeft is het absoluut niet de bedoeling dat u naar uw afspraak komt. In overleg kunnen we vervolgens kijken of de afspraak volledig geannuleerd moet worden of dat uw afspraak telefonisch of via beeldbellen kan doorgaan.
  • Kom maximaal 10 minuten voor aanvang van uw afspraak: Om te voorkomen dat er teveel mensen tegelijkertijd in de wachtkamers zijn is het belangrijk dat u niet te lang van te voren naar uw afspraak komt. Als u 5 tot 10 minuten vooraf aanwezig bent is dit vroeg genoeg. Daarnaast is het niet de bedoeling dat u iemand anders meeneemt, tenzij dit is afgesproken.
  • Was of desinfecteer uw handen bij binnenkomst: Bij de ingang van elke locatie staat een fles met desinfectiemiddel voor uw handen. We vragen u om bij binnenkomst uw handen te desinfecteren. Daarnaast kunt u in de toiletruimtes uw handen wassen.
  • Anderhalve meter afstand: Als vanzelfsprekend houden ook wij ons aan de “anderhalve-meter-maatregel”. Om deze reden schudden we even geen handen en kan de spreekkamer anders zijn ingedeeld dan u gewend bent.

Update Coronavirus | 2 april 2020

Sinds enkele weken heeft Cirya de deuren van de locaties grotendeels gesloten vanwege de situatie met COVID-19 of het Corona virus. Behandelaren konden vanaf dat moment telefonisch contact met u hebben om u toch nog zoveel mogelijk te ondersteunen.

Naast de mogelijkheid tot telefonisch contact kunnen we u nu ook de mogelijkheid geven om te videobellen. De praktijk leert dat het elkaar kunnen zien toch nog wat meer contact geeft dan alleen met elkaar bellen. We hopen dan ook dat we met deze oplossing continuïteit in uw behandeling kunnen bieden. Landelijk (en over de hele wereld) zijn de ervaringen met videobellen positief en leert het ons dat de behandeling op deze wijze effectief kan zijn.

Mocht u met uw behandelaar afspreken gebruik te willen maken van videobellen, dan is het goed om van tevoren te onderzoeken of dit technisch voor u mogelijk is en willen we graag wat tips en tricks meegeven.

Welke apparatuur heeft u nodig?

  • U heeft een computer, of een app op uw tablet of telefoon nodig met een camera en microfoon. Daarnaast een stabiele internetverbinding van redelijke kwaliteit. 
  • Het gebruik van ‘oortjes’ of een koptelefoon is aan te bevelen. Voor veel mensen voelt het contact dan dichterbij.
  • Als u niet uw telefoon gebruikt, maar een computer of tablet (aan te raden), houdt u dan wel uw telefoon in de buurt. Mocht de verbinding wegvallen of erg slecht zijn, dan kan uw behandelaar u bellen

Hoe kunt u videobellen goed laten verlopen?

  • U heeft een plek in uw huis nodig waar u goed en rustig kunt zitten.
  • Zorg ervoor dat u ruim op tijd voor de afspraak op deze plek bent en start alvast uw apparatuur op. Als u opdrachten heeft gekregen, houd deze dan bij de hand. Pen en papier zijn sowieso handig om bij de hand te hebben.
  • Als er andere mensen in uw directe omgeving zijn, zorg er dan voor dat u niet gestoord wordt.
  • Leidt uzelf niet af. Gebruik de computer, laptop of telefoon op het moment van het contact alleen voor het gesprek met uw behandelaar. Sluit andere applicaties en zet meldingen uit (van bijvoorbeeld apps op uw telefoon).
  • Eten voor een beeldscherm is niet aan te raden en leidt ook af van de therapie. Mocht u iets willen drinken tijdens het videobellen, zet dit dan alvast klaar.
  • Het helpt u als u in ‘werkstand’ bent. Dit betekent dat u zichzelf verzorgd heeft en gekleed bent zoals u normaal gesproken de deur uit zou gaan.
  • Misschien zijn er materialen die u graag in de buurt heeft. Dit kunnen tissues zijn, maar denk bijvoorbeeld ook aan troostende materialen. Dit kunt u verder met uw behandelaar afstemmen.
  • Mocht u geraakt zijn en uw spanning of emotie erg oplopen tijdens een gesprek, dan kan het helpen uw aandacht wat meer op uw omgeving te richten, van het scherm af. U kunt ook even rondlopen in uw ruimte en dan bent u even buiten beeld. Bespreek dit met uw behandelaar tijdens de sessie.
  • Bespreek met uw behandelaar op wie u in uw omgeving een beroep kan doen als u emotioneel bent of behoefte heeft aan ondersteuning in de thuisomgeving.
  • Zet uw computer of beeld uit na het gesprek en neem nog wat tijd om stil te staan bij het gesprek.

Het beeldbellen verloopt via een combinatie van Embloom en KPN Zorg Messenger. Op deze manier is het mogelijk om op een beveiligde manier berichten te versturen en te beeldbellen. Hoe dit precies werkt wordt uitgelegd in dit filmpje.

Kwaliteitsstatuut  -   Professioneel statuut  -   Privacyverklaring  -    -  No show

Webdevelopment door de Haan online marketing